Zelf bezorgdatum kiezen
De meeste variatie in smoothies en sappen
Milieu verantwoordelijke fles
100% Troeploos

Weerstand Booster: Vitamine C

 In Blog, JUIZSPIRATION

Pff… we leven maar in gekke tijden. Ik probeer mezelf rustig te houden maar ik merk dat al het nieuws over Corona mij ook bezighoudt. Gisterenmiddag was ik boodschappen doen, het leek wel of er geplunderd was: alles leeg! Nu hoor je dat veel mensen juist deegwaren meenemen als noodvoedsel.  Tja, daar zit nou net relatief weinig voedingswaarden in. Wil je toch een voorraadje voedzame producten in huis hebben, denk dan ook aan:
kikkererwten
linzen
dadels
deegwaar maar dan gemaakt van gedroogde groenten
gedroogde abrikozen
ongebrande noten als amandelen, walnoten en/of paranoten.

Wel verse groente en fruit bij de hand: Vitamine C
Is het jou wel gelukt om verse groente en fruit te kopen? Boost dan je weerstand met producten waar extra veel vitamine C in zit. Denk aan:
Broccoli
Kiwi
Sinaasappel
Bessen
Groene bladgroente als Spinazie en Boerenkool
(Zoete) Aardappelen

Let op: Vitamine C houdt niet van verhitting!  Mocht je je groente dus koken, probeer deze niet te lang te koken (blancheren is het beste) en snijd de groente ook liever niet in te kleine stukjes.

Omdat wij al onze groente en fruit goudpersen, behouden onze sappen zoveel mogelijk vitaminen. Daardoor zijn ze ook ideaal te gebruiken als gezonde aanvulling op een healthy lifestyle. Ook met korting in abonnementsvorm te bestellen, kijk maar eens op https://www.juizs.nl/shop-abonnementen/

 

VITAMINE C SALADE

Thank god, had ik deze ingrediënten al in huis. Een heerlijk kleurrijke salade!

WAT HEB JE NODIG?:

  • handje baby spinazie
  • 1/2 stronk broccoli, in roosjes gesneden
  • 1/2 avocado
  • handje bosbessen
  • handje granaatappel pitjes
  • 50gr feta kaas, verkruimeld
  • Olijfolie en balsamico azijn
  • peper en zout naar smaak

HOE MAAK JE HET?

Blancheer de broccoli kort (3-4 minuten) in ruim kokend water met wat zout, giet af en laat een beetje afkoelen. Snijd de avocado in stukjes. Maak het bord op met de babyspinazie, broccoli, stukjes avocado, bosbessen, granaatappel pitjes en feta kaas. Besprenkel de salade met een klein beetje olijfolie (extra vierge) en balsamico azijn.

ENJOY!

Recommended Posts

Laat een reactie achter

0
kurkumahome made bieten hummus